CELE 11 LEGI ZEN care îți descătușează VIAȚA!

Dacă vrei să trăiești mai ușor, învață din înțelepciunea Zen. Pentru că lăsându-ne purtați în această vâltoare de responsabilități și griji, nu facem decât să ne afundăm pe zi ce trece, iar presiunea aceasta ne face uneori să simțim că nu am mai avea vreo ieșire. Aici intervine înțelepciunea Zen:

Natura nu se grăbește și cu toate acestea, toate sunt îndeplinite. – Lao Tzu

1. Zen: Fă lucrurile pe rând.

Acesta este unul dintre principiile esențiale ale filosofiei Zen. Și este o bună reamintire în această viață agitată pe care o avem – este nevoie să ne relaxăm mai mult, să încercăm să facem fiecare lucru pe rând: pas cu pas, cărămidă cu cu cărămidă. Așa construim și așa trăim mai frumos.

Există un proverb ZEN: “Când mergi, mergi. Când mănânci, mănâncă.” Conform acestui principiu, învățăm să fim mai mult în prezent și astfel, ne eliberăm de poveri, trăind cu mai multă ușurătate.

 2. Dă-ți timp, nu te mai grăbi.

Conform filosofiei Zen, este foarte important să faci lucrurile cu meticulozitate și să îți dai timp. Nu te grăbi, ai răbdare și fii prezent/ă în tot ceea ce faci. Concentrează-te, pune atenție deliberată în acțiunile tale.

3. Termină ceea ce ai început

Nu trece la următorul lucru pe care trebuie să îl faci, dacă nu l-ai terminat pe primul. Nici măcar cu gândul. Odată ce ai terminat ceva, te poți muta către următoarea activitate și oferă-i și acesteia atenția ta completă. Ideea e să exersăm acest mod de a face lucrurile și cu timpul să atingem această lejeritate, fără să mai punem o presiune nefolositoare asupra noastră. Nu te forța nici măcar să atingi acest ideal peste noapte. Dă-ți timp!

Avem mai multe posibilități în fiecare moment, decât putem realiza. – Thich Nhat Hanh

4. Nu te împovăra.

Un călugăr Zen nu duce o viață de leneș. El se trezește devreme și are o zi plină de multe munci. Cu toate acestea, el nu are o listă interminabilă de cerințe pe care trebuie să le bifeze. Sunt anumite lucruri pe care le va face astăzi și nimic mai mult. În mod paradoxal, atunci când facem mai puțin, suntem de fapt cu mult mai productivi.

Dacă îți umpli ziua cu o sumedenie de treburi de rezolvat, nu faci decât să te afunzi într-un haos de nedescris, extrem de obositor. Este ceea ce mulți facem adesea, fiind presați de cerințele vieților moderne și conștientizăm că acest lucru ne face rău, dar nici nu mai știm cum să ieșim din acest cerc vicios. Tot ce trebuie să faci este să te oprești. Apoi să îți planifici timpul mai bine și cu mai multă îngăduință față de persoana ta.

zen, legi zen, invataturi zen
Foto: Pexels

5.  Lasă spațiu între activități. Respiră!

Nu îți planifica activitățile fara spatiu de respiro între ele. În felul acesta vei fi mai relaxat/ă. Mai mult decât atât, în cazul în care ceva necesită mai mult timp, vei reuși să termini fără să simți presiune.

6. Zen: Dezvoltă-ți ritualuri.

Calugarii zen au ritualuri pentru multe activitati pe care le au, de la curatenie, pana la a manca si a medita. Ritualurile sunt cele care ne ancoreaza in viata si ne dau o senzatie de stabilitate, de control.

Cand ești oboist, stresat, copleșit, soluția este mereu aceeași… MAI PUȚIN.

7. Stabilește momente specifice pentru anumite activități

Există un timp pentru baie, un timp pentru curățenie, etc. Poți să stabilești momente pe care să le atribui în mod specific anumitor activități. În modul acesta îți creezi ritualuri, cum ar fi de exemplu a avea dimineață, o oră fixă pentru exerciții fizice sau yoga.

8.  Zen: Dedică timp pentru odihnă

Odihna este extrem de importantă pentru organismul uma, dar noi, oamenii moderni am cam uitat acest lucru. Ți s-a întâmplat să te simți vinovat/a că stai pur și simplu? Ți s-a întâmplat să nu poți să te uiți împăcat/ă la un film, cu gândul că în timpul acesta ai fi putut să muncești? Ei bine, un călugăr Zen nu gândește așa. Conform filosofiei Zen este important să ne oferim timp pentru odihnă, iar acestui timp trebuie să îi oferim respectul cuvenit.  Meditația ne poate ajuta să ne relaxăm mai mult și să ne odihnim mintea și corpul.

 9.  Zâmbește și fii de ajutor celorlalți

Călugării Zen își petrec parte din ziua lor în serviciul celorlalți. Ei învață astfel umilința și aceste activități sunt o reamintire a faptului că nu ar trebui să ducem vieți egoiste, izolate de ceilalți și de comunitate. De asemenea, a zâmbi și a fi buni cu ceilalți este o modalitate de a aduce lumina în lume, dar și în noi înșine.

10. Zen: Transformă gătitul și curațenia în meditație

Nu doar călugării zen, ci și alți oameni pentru care Mindfulness este un mod de viață, consideră că activitățile casnice necesare cum ar fi gătitul, curățenia sau spălatul vaselor, pot deveni o formă de meditație. Asta înseamnă să fii prezent doar ină ceste activități, punând concentarare și finalizându-le pas cu pas.

„Ar trebui să stai în meditație pentru 20 de minute în fiecare zi, iar dacă ești prea ocupat, ar trebui să stai o oră.” – Vechi proverb Zen

11. Zen: Trăiește mai simplu

Un călugăr zen nu își îngreunează viața nici cu gânduri și nici cu obiecte care reprezintă un surplus și îi sunt nefolositoare. Inspiră-te din această atitudine și nu te îngreuna mai mult decât poți duce. Nu îți achiziționa obiecte care vor ajunge să te sufoce. Alege doar acele lucruri care îți sunt neapărat trebuincioase și trăiește mai simplu.

Nu există o regulă care să dicteze ce este necesar sau esențial pentru tine însuți. Tu trebuie să alegi având în vedere acest principiu. Alege activitățile, prietenii, lucrurile care îți fac o reală plăcere și încearcă să reduci din ce în ce mai mult pe acelea care simți că te îngreunează sau nu ți se potrivesc neapărat.

sursa aici

CONSULTATII

Poti solicita o consultatie psihologica in caz de iti doresti să parcurgi un program de dezvoltare personală pentru a te ajuta să:
-sa te descoperi si sa te intelegi mai bine;
-sa dezvolti aprecierea si iubirea de sine;
-sa vorbesti despre idei, emotii si ganduri care te framanta;
-sa intelegi de ce ti se intampla anumite lucuri in mod repetat, si sa inveti lectia;
-sa accepti schimbarea ca pe o parte a evolutiei si sa inveti sa nu te temi de ea;

+sa iti intelegi visele;

-sa intelegi de ce uneori obsesiile si starile de boala reprezinta calea catre indeplinirea scopului personal in aceasta viata;
-sa inveti sa-ti asculti corpul; sa te conectezi la latura ta iubitoare si creativa;
-autocunoastere, optimizarea relatiilor interpersonale in cuplu/ familie/serviciu/cercul de prieteni;
-adaptare si dezvoltare, acceptare de sine;
-vindecare psiho-emotiva si fizica; adictii;
-stari de teama, tristete, insomnii sau cosmaruri;
-diverse frici; dificultati de relationare/ comunicare;
-atacuri de panica, anxietate, stres, stari de depresie, doliu etc,

De asemenea, se pot face sedințe de consiliere psihologică pe SKYPE/Simona Druncea

Pentru programări, trimiteți un mesaj  la adresa:

simona.druncea@gmail.com sau

https://www.facebook.com/simona.druncea

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s